„Grad Tuzla kao osnivač Turističke zajednice grada Tuzle je naš partner, ali i podrška, u svemu što radimo i brojni su projekti koje zajednički realizujemo sve sa ciljem unapređenja turističke…
INTERVJU / Amra Jaganjac za Turistički.ba: U Tuzli je do avgusta prijavljeno više od 50.000 noćenja, 20 posto više nego lani, svi gosti žele na Panoramski točak
Autor: Nermin ČUSTO
Fotograf: Samir ZAHIROVIĆ
Amra Jaganjac, direktorica Turističke zajednice Grada Tuzla kazala je da je ova godina, kada je u pitanju broj turističkih posjeta ovom bh. gradu, nadmašila prethodnu. U tuzlanskoj Turističkoj zajednici izuzetno su zadovoljni, ali i spremni za realizaciju novih projekata i doček novih gostiju.
U intervjuu za Turistički.ba direktorica Jaganjac govorila i o drugim vrlo zanimljivim temama, turističko-ugostiteljskoj ponudi Tuzle, budućim planovima…
Kako ocjenjujete ovu godinu u smislu poslovanja turističke privrede na području grada Tuzla i Tuzlanskog kantona, jeste li zadovoljni rezultatima?
„Kada posmatramo podatke o turističkim kretanjima i prometu u gradu Tuzli konkretno, već u prvoj polovini ove godine bilo je jasno da će 2023. godina nadmašiti prethodnu koja je, kada je u pitanju turistički promet (broj dolazaka, broj stranih i domaćih gostiju, ostvaren broj noćenja) bila izizetno uspješna za grad Tuzlu. Naime, prema statističkim podacima iz avgusta ove godine, u Tuzli je ukupno prijavljeno preko 50.000 noćenja. Poredeći sa 2022. godinom broj noćenja je veći za 20,9 %. Činjenica da se radi o kontinuiranom pozitivnom trendu turističkog rasta u našem gradu, povećanoj izgradnji stambeno-poslovnih i turističkih objekata, povećanom broju smještajnih kapaciteta, svakako se odražava na povećane privredne aktivnosti svih aktera u turizmu, odnosno onih koji obavljaju turističko-ugostiteljske i druge komplementarne djelatnosti. Veliki broj regionalnih i međunarodnih događaja, manifestacija, festivala i drugih sadržaja kulturno-zabavnog karaktera koji se u našem gradu održavaju tokom cijele godine, doprinosi tome da naš grad kao turistička destinacija, iz godine u godinu bude sve zanimljivija kako turistima iz regiona tako i onima koji dolaze iz udaljenijih destinacija.
Odakle gosti najviše dolaze?
„U Tuzli se stoga pored gostiju koji dolaze iz skoro svih zemalja Evrope, mogu susresti i turisti iz daleke Australije, Novog Zelanda, Japana, Sjeverne i Južne Amerike, Bliskog istoka i dr.“
Koji su najznačajniji projekti i aktivnosti koje je Turistička zajednica grada Tuzla realizirala ove godine i šta je to što se planira raditi u narednom periodu?
„Na svaki način se trudimo učiniti Tuzlu što vidljivijom na mapi turističkih destinacija, a istovremeno nam je veoma bitno da našim Tuzlankama i Tuzlacima ponudio atraktivan sadržaj i učinom život u gradu što ugodnijim. Panoramski točak je ovog proljeća izazvao veliko interesovanje, jer je bio i prvi takav u Bosni i Hercegovini, a ujedno je u predsezoni učinio da Tuzla bude poželjna destinacija! U narednom periodu ćemo nastaviti pratiti trendove i realizirati projekte koji su u skladu sa našim mogućnostima. Često se desi da za određene manifestacije ili atrakcije nemamo dostatna finansijska sredstva, ali isto tako postoje i sadržaji koji ne iziskuju velika ulaganja, a koja mogu privući određene grupe posjetilaca, kao što su naprimjer eko kampovi, kakve imamo u planu pilotirati kroz projekat kojeg realizujemo sa partnerima iz Srbije. Kao i svi, i mi u ovom dijelu godine provodimo aktivnosti na izradi godišnjeg programa rada. Ono što nas čeka u toku naredne godine je svakako provedba našeg prvog velikog EU projekta pod nazivom „Novi lokaliteti za boravak na otvorenom u svrhu unaprijeđenja kvaliteta turističkog proizvoda – Open Air Everywhere“, koji će u fokusu imati ulaganje u lokalitet Ilinčice, gdje ćemo realizovati izgradnju i postavljanje zip-line poligona u dužini od 100 m i vještačke stijene za penjanje u visini od 10 m, te uređenje rekreativnog parka za naše najmlađe sugrađane. Značajan dio aktivnosti odnositi će se i na izgradnju kapaciteta ključnih aktera u turizmu za promociju ove vrste turističkih sadržaja, te na aktivnosti usmjerene ka promociji koncepta turizma koji se zasniva na boravku na otvorenom. Pored provedbe ovog projekta, očekuju nas i nastupi na regionalnim i međunarodnim sajmovima, tako da naredne godine, za razliku od prethodnih planiramo učešće i na Sajmu turizma u Berlinu. Zasigurno ćemo nastaviti biti fokusirani na privlačenje sredstava iz EU i drugih fondova, gdje očekujemo dalja ulaganja u unapređenje turističke infrastrukture, kreiranje novih turističkih proizvoda, ali i što značajnije prisustvo u online medijima, kako bismo došli do što većeg broja posjetilaca!“
Kako ocjenjujete saradnju s kantonalnim i općinskim vlastima u TK i generalno s institucijama na višim nivoima kada je u pitanju oblast turizma?
„Grad Tuzla kao osnivač Turističke zajednice grada Tuzle je naš partner, ali i podrška, u svemu što radimo i brojni su projekti koje zajednički realizujemo sve sa ciljem unapređenja turističke ponude grada Tuzle, ali i podizanja kvaliteta življenja u Tuzli za sve naše sugrađanke i sugrađane.
Budući da je razvoj održivog turizma nezamisliv bez umrežavanja i sinergije svih relevantnih institucija, ali i subjekata koji obavljaju turističko-ugostiteljske djelatnosti, dosadašnja saradnja bila je izuzetno uspješna i plod je kontinuiranih sastanaka koordinacije kako sa turističkim zajednicama na području Tuzlanskog kantona, tako i sa općinskim i kantonalnim vlastima.
Ovakva saradnja ogleda se u zajedničkim nastupima na domaćim i regionalnim sajmovima turizma, koja često uključuje i turističke zajednice u BiH i van Tuzlanskog kantona, zatim učešće u tematskim konferencijama vezanim za razvoj turističkog proizvoda i doprinosa konkurentnosti turističkog sektora, odnosno na radionicama koje su pogodne da kroz diskusiju identificiraju najvažnije prepreke koje se odnose na izazove sa kojima se suočava kompletan turistički lanac vrijednosti BiH.
Možete li nam navesti konkretne rezultate takve saradnje?
Rezultati različitih modaliteta saradnje doprinose i prijedlozima za konkretne aktivnosti koje su u funkciji otklanjanja prepreka u poslovanju, poticanju održivog rasta i konkurentnosti turizma te obogaćivanja ukupnog turističkog proizvoda. S tim u vezi, Turistička zajednica grada Tuzle nastoji kad god je to moguće, uzeti učešće u javnim pozivima koje objavljuju institucije u čijoj je nadležnosti djelatnost turizma, a koji se tiču unapređenja turističkog proizvoda, očuvanje postojeće i izgradnji nove turističke infrastrukture, u čemu je do sada Turističke zajednica grada Tuzle bila izuzetno uspješna. Sredstva ostvarena na ovaj način do sada su u najvećoj mjeri upotrebljena u unapređenje turističke infrastrukture (obnova pješačkih staza i lokaliteta za odmor u prirodi, zamjena vegetacijskog fonda, obnova i izgradnja vidikovaca i slično).
Pored toga, ovakva saradnja svakako rezultira i utemeljenjem budućih smjernica pravne i regulatorne reforme u turizmu, odnosno prijedlozima prioriteta za reformsku agendu turizma i ugostiteljstva Federacije BiH.“
Jeste li zadovoljni saradnjom s turističkim privrednicima?
„Turistička zajednica grada Tuzle može se pohvaliti izuzetno uspješnom saradnjom sa svim pravnim i fizičkim licima koja na teritoriji našeg grada obavljaju turističko-ugostiteljske i druge komplementarne djelatnosti. Jedan od naših osnovnih prioriteta u radu jeste promocija svih subjekata u turizmu, uključujući samostalne preduzetnike, obrtnike, proizvođače domaćih i autohtonih proizvoda i rukotvorina, ugostitelje kao i fizička lica koja iznamljuju vlastite smještajne kapacitete. S tim u vezi, Turistička zajednica grada Tuzle organizator je, pored ostalih, i dvije izuzetno uspješne i prepoznate manifestacije „Proljeće u Tuzli“ i „Zima u Tuzli“, koje doprinose povećanju privredne aktivnosti u našem gradu i promociji rada svih zainteresiranih subjekata u turizmu u našem gradu.
Tako, manifestacija „Proljeće u Tuzli“ podrazumijeva sajamske aktivnosti, koja je ove godine trajala 32 dana i koja je uključivala 4 mini sajma: sajam domaćih proizvoda, sajam meda i mlijeka, sajam cvijeća i rasadnog materijala kao i Tuzlanske dane piva na kojima su predstavljene grupacije iz reda pivarske industrije. Ovu manifestaciju ove godine ukrasio je i Panoramski točak na Trgu slobode, a naš grad bio je prvi grad koji je ovu jedinstvenu rotirajuću atrakciju doveo u Bosnu i Hercegovinu.
Pored „Proljeća u Tuzli“, Turistička zajednica grada Tuzle tradicionalno organizuje i manifestaciju „Zima u Tuzli“, a koja je nastala kao svojevrstan vid podrške sektoru ugostiteljstva i poduzetništva (obrta) na teritoriji grada Tuzle, dodijelom na korištenje 20 (dvadeset) mobilnih kućica koje se također postavljaju na Trgu slobode. I ova manifestacija traje mjesec dana i i obiluje sadržajima, kako uslužnim (gastro ponuda, pića, domaći proizvodi, rukotvorine) tako i kulturno-zabavnim i dječijim (animacijskim) programom, a koji se održavaju gotovo svakog dana manifestacije. U okviru ove manifestacije, održava se i Javni doček Nove godine, a što je doprinjelo tome da je naš grad postao vrlo prepoznatljiv na regionalnoj turističkoj ljestvici, budući da ovu manifestaciju, uz građane Tuzle, posjeti više od 60 hiljada kako domaćih, tako i stranih turista.
Organizacijom ovakvog tipa manifestacija, Turistička zajednica grada Tuzle dokazala je svoju posvećenost ne samo produžetku sezonalnosti u turizmu, već i obogaćivanju ukupnog turističkog proizvoda, saradnji i podršci obrtnicima i svim licima koja obavljaju turističko-ugostiteljsku djelatnost, čime se istima omogućuje i generisanje dodatnih prihoda i promocija njihovog rada. Sve nabrojano potvrđuje predanost i angažiranost razvoju održivosti u turizmu.“
Novosti
Error: No posts available for this Facebook ID
Povezano
Predstavljena Strategija razvoja turizma u Sarajevu do 2030.
29 Oktobra, 2024
Kanton Sarajevo nastavlja obarati turističke rekorde
7 Oktobra, 2024