INTERVJU / Sanjin Bubalo za Turistički.ba: Outdoor turizam, gastro turizam, ruralna područja su trend, turisti žele doživljaje, priče iz svakodnevnog života, mir i avanturu

Turistička sezona je bila uspješna. U komunikaciji s partnerima iz BiH i regije dolaze samo pozitivni odgovori i planiranja za proširenje ponuda, inovacija za narednu sezonu

Sanjin Bubalo direktor je turističke agencije Visit Konjic, agencije specijalizirane za outdoor turizam. Ovaj uspješni turistički privrednik iz Konjica u razgovoru za Turistički.ba priča svoju poslovnu priču u oblati turizma, od samih studentskih početaka do respektabilne, vrlo prepoznatljive i uspješne agencije.

Možete li nam predstaviti vašu agenciju, od biznis ideje do realizacije?

Naši počeci rada u turizmu počinju 2009. kada smo krenuli u vrijeme studentskih dana raditi kao vodiči na outdoor i kulturnim turama u BiH. Osnovali smo NVO kroz koju smo stekli prva znanja i poznanstva, imali smo priliku putovati učiti o trendovima u turizmu u svijetu. Odlučili smo se pokrenuti privatni biznis i tako nastaje Visit Konjic 2012. godine. Iz godine u godinu rastao je posao i potražnja za jednodnevnim ponudama na području grada Konjica. Tako su prve ideje prerasle u pravi biznis i turistički poduhvat.

Konjic je dobio obnovljenu Staru kamenu ćupriju, mi smo pokrenuli novu outdoor priču i drago nam je da godinama poslije Konjic više nije prolazna stanica, već prepoznatljiva turistička destinacija.

Naša vizija uvijek je bila da imamo svoju oazu mira, prirodno okruženje gdje će dolaziti iskreni avanturisti, ljubitelji prirode. Upravo vođeni tom idejom krenuli smo u novu investiciju Outdoor Resort Visit Konjic. Volimo reći da je to Bosna i Hercegovina u malom, jer upravo u dolini najljepše bosanskohercegovačke planine Prenj nalazi se naša priča. Outdoor Resort Visit Konjic s prijemnim dijelom za avanturističke aktivnosti, umjetnom stijenom za penjanje i via ferratom, baštom za druženje i to je sigurno mjesto gdje ćete se poželjeti vratiti.

U dolini hercegovačkih Himalaja, zapanjujućih vrhova planine Prenj imate priliku boraviti u moderno opremljenim dvokrevetnim sobama sa privatnim kupatilom. Mjesto gdje su najljepši izlasci sunca i gdje nebo pokaze sve zvijezde, terasa s pogledom, vrt i bašta uz potočić sigurno će biti mjesto gdje se rado vraćate.

Rafting na Neretvi je konjički brend: Ovogodišnja tristička sezona je bila uspješna

Kako ocjenjujete zainteresiranost turista/gostiju za vaše usluge?

Posljednjih godina vidljiv je porast interesovanja za outdoor turizam i aktivni odmor. Nakon izazovnog perioda za vrijeme Covid-a, turističke ponude obogaćene su izletima u prirodu. Tako je počela rasti prodaja naših jednodnevnih i višednevnih outdoor programa. Naši gosti su većinom strani turisti i sretni smo da se otvaraju nova tržišta kao sto su zemlje Engleska, Holandija, Njemačka...

Ljetna turistička sezona je završena, kako ocjenjujete ovogodišnje poslovanje turističke privrede Bosne i Hercegovine?

Turistička sezona je bila uspješna. U komunikaciji s partnerima iz BiH i regije dolaze samo pozitivni odgovori i planiranja za proširenje ponuda, inovacija za narednu sezonu. Ne smijemo zaboraviti da ispred turističkih radnika, biznisa i institucija BiH stoji izazovan put do unapređenja turističkih ponuda, kompletne usluge i generalno promocije BiH.

Bubalo: Naši turistički paketi posebno su kreirani za ljubitelje outdoor avantura.

Da li se mijenjaju turistički standardi, šta je ono što je ove godine najviše zanimalo goste, šta je ono što ih najviše privlači, a šta je ono što bi u budućnosti moglo biti „magnet” za turiste?

Outdoor turizam, gastro turizam, ruralna područja su trend. Turisti žele doživljaje, priče iz svakodnevnog života, žele mir i avanturu. Nesumnjivo je da Bosna i Hercegovina ima sve predispozicije i prirodne potencijale koji je mogu učiniti turističkom destinacijom broj jedan  regiji. Naše rijeke i jezera, planine i seoska područja su neotkriveni biseri koje prije svega trebamo zaštiti, podržati kroz naše turističke pakete posebno kreirane za ljubitelje outdoor avantura.

Koje su to zemlje ili regije koje bi nam mogle biti potencijal i kojima bi, uz našu dobru promociju, BiH u budućnosti mogla biti zanimljiva turistička destinacija?

To su sigurno zemlje Engleska, Irska, Holandija, Belgija, Njemačka, Norveška. Mi kao outdoor agencija Visit Konjic radimo aktivno na promociji na pomenutim tržištima.

Zapanjujući vrhovi planine Prenj

Kako vidite budućnost turizma u BiH?

Bosna i Hercegovina postaje prepoznatljiva destinacija, turizam se susreće sa novim izazovima i bilježi se brz i visok rast prometa turista. Vjerujem da uz napore bh. turističkih poduzetnika, i bh. građana možemo postati broj jedan destinacija u Evropi.

Prelijepi prizori u Konjicu

Imate li savjete za turističku zajednicu, turističke radnike i donosioce odluka u oblasti turizma, na osnovu dosadašnjih iskustava, šta je ono čemu se kompletna branša mora više posvetiti?

Visit Konjic je agencija specijalizirana za outdoor turizam. Naše uspješno poslovanje velikim dijelom dužni smo prirodi, svim prirodnim ljepotama koje BiH ima, bogatoj kulturnoj baštini i tradiciji. Smatram da je nužno zaštiti prirodna područja, kulturnu baštinu, te zajedničkim, partnerskim odnosima imati jedan jedinstveni nastup na tržištu. Važno je da Bosna i Hercegovina bude prepoznata sigurna i zelena destinacija. To je dug proces razvoja, zaštite, promocije, edukacije u turizmu, ali to su naše vrijednosti na koje smo ponosni i baš zato volimo Bosnu i Hercegovinu i outdoor turizam.