Upoznajte Elmu, uspješnu turističku menadžericu iz Konjica zbog koje se turisti s Balkana u Turskoj osjećaju ugodno i sigurno

Budući da su se već dokazali kao sigurna agencija, koja brine o putnicima 24 sata na dan, Elma kaže da im se, pored velikih grupa, svakodnevno javljaju i pojedinci koji…

Autor: N. ČUSTO

Elma Žilić rođena je u Konjicu, studij završila u Sarajevu, a već više od 10 godina živi i radi u Istanbulu. Sada kaže da ima dvije domovine u srcu, Bosnu i Hercegovinu i Tursku. Iako žurnalista po obrazovanju, profesionalni putevi odveli su je u turizam.

„Radim kao operativni menadžer u turističkoj agenciji „Vancal turizam“. Kada sam počinjala, imala sam mnoga pitanja i nedoumica o ovoj branši. Na sreću, moj kolega Turčin, Muhammet, naučio me sve o ovome poslu. Mnogo sam mu zahvalna na edukaciji i podršci“ – počinje svoju priču Elma.

Turistička agencija u kojoj radi nalazi se u samom turističkom centru Fatih u Istanbulu.

„Istanbul je grad koji nikad ne spava i u kojem turizam je jako naglašen. Milionski grad koji je svakodnevno prepun turista iz raznih dijelova svijeta. Mi radimo pretežno s agencijama iz zemalja Balkana. To su agencije iz Bosne, Hrvatske, Srbije, Makedonije, Crne Gore i Slovenije. Sve ove agencije sa nama imaju ugovor o saradnji i po propisima ministarstva turizma u Turskoj – govori Žilić.

Žilić u radnom kolektivu: Za mene je jako bitno da se naši gosti osjećaju zadovoljno i sigurno

Elma nam je ispričala vrlo zanimljive detalje o organizaciji turističkih putovanja u Tursku, sve detalje o organizaciji smještaja, posjeta destinacijama, fakultativnih izleta,  

„Putem e-maila i drugih kontakata pronalazim i ostvarujem saradnju s nepoznatim agencijama iz balkanskih zemalja. Na početku sam ja tražila agencije, a sada agencije traže mene, jer smo im vrlo bitan servis. Mi radimo na način da pronađemo odgovarajući hotel za njihove grupe koje dolaze u Istanbul (većinom su to autobuske ili avionske grupe turista) organiziramo plan i program, lokalne vodiče na našem jeziku i za njih sam dostupna 24 sata dok borave u Istanbulu. Iz tog razloga mnoge agencije rade sa nama, jer se osjećaju sigurno i znaju da će biti sve kako smo se dogovorili i u slučaju vanrednih situacija da smo tu za njih i da sve riješimo. Za sve agencije s Balkana tokom boravka njihovih grupa u Istanbulu odgovorna je naša agencija i zato smo im važan partner, koji im u velikoj mjeri olakšava rad – kaže Žilić.

Predstavnici turističkih agencija iz zemalja Balkana, kaže ova rođena Konjičanka, od nje i agencije u kojoj radi, jednostavno putem telefona zatraže ponudu hotela za 50, 100 ili više ljudi. Sigurni su da će dobiti odgovarajući smještaj od 3, 4 ili 5 zvjezdica.

A, da bi sve proteklo bez problema, odnosno da bi se gosti turskih turističkih destinacija osjećali sigurno i ugodno, Žilić kaže da to zahtjeva mnogo rada, vremena i zalaganja.

„Moj radni dan izgleda tako da sam pretežno na telefonu, u komunikaciji s vlasnicima agencija. Vremenom smo postali više od saradnika, pa se uz posao vrlo često družimo na turskoj večeri na brodu, tokom posjeta turističkim destinacijama ili u hotelu. Za mene je jako bitno da se naši gosti osjećaju zadovoljno i sigurno. Kada radite posao koji volite to ne može da propadne, jer svaki dan imate inspiraciju i motivaciju za nečim novim, da uradite posao na najbolji mogući način, da nikog ne ostavite bez odgovora, bez pomoći i pažnje. Jer naši ljudi imaju mnogo pitanja. Na primjer, kada grupa od 50 ljudi dođe u hotel, puno imaju pitanja i ja sam tu da odgovorim na svako i uputim ih gdje treba. Koliko ovaj posao zahtijeva da dajete sebe maksimalno, toliko ima i prelijepih trenutaka“ – priča Elma.

Žilić: Potrudimo se da bude sve besprijekorno organizirano i zabavno, pa mi se na kraju svi zahvaljuju

Koliko je zahtjevan, a u isto vrijeme i vrlo zabavan posao kojim se bavi, pokušava dočarati primjerom tura koje su imali nedavno.

„Imali smo grupu od 250 ljudi, članovi sindikata policije iz Srbije i bili su smješteni u naša tri hotela. Istovremeno smo imali i ekskurziju iz Banovića, 50 učenika, kao i ljetovanja u Canakkale, koja smo organizirali „back to back“ grupe cijelo ljeto. U tim trenucima trčite na sve strane, da svi budu smješteni, da imaju odgovore na sva pitanja te da program bude dobro isplaniran. Sve to stižemo uz pomoć naših saradnika agencija i njihovih vodiča koji kontroliraju velike grupe turista“ – kaže Žilić.

Vrlo zahtjevno je, navodi ona, i to kada, na primjer, na zabavu na brodu vodite 200 ljudi, koji ne znaju jezik i kojima je to prvo iskustvo.

„Potrudimo se da bude sve besprijekorno organizirano i zabavno, pa mi se na kraju svi zahvaljuju. To me ispunjava, jer mi bude potvrda da sam odradila svoj posao na nivou. Također, prije dva dana imali smo grupu iz Slovenije i bio im je otkazan let za povratak u kući i naredna četiri dana nije bilo letova. Lično smo otišli na aerodrom i pronašli način kako da se što prije vrate u svoju državu. Organizirali smo im let za Beč, a nakon toga u Ljubljanu. Kada vidim koliko ljudi budu sretni i meni bude ispunjen dan“ – govori Žilić.

Pored Istanbula mi radimo i druge gradove, Kapadokija, Ankara, Pamukalle, Canakkale, Antalya…

Budući da su se već dokazali kao sigurna agencija, koja brine o putnicima 24 sata na dan, Elma kaže da im se, pored velikih grupa, svakodnevno javljaju i pojedinci koji žele putovati, upoznati i uživati u Turskoj.

„Danas sam imala goste iz Splita, Herceg Novog i Prijedora. Svi su mi se lično javili i imali povjerenje u mene da ću osigurati hotel, transfer i da sam tu za njih sve vrijeme dok su u Istanbulu. Pored Istanbula mi radimo i druge gradove, Kapadokija, Ankara, Pamukalle, Canakkale, Antalya… Jednostavno živim turizam. Ovaj posao ne može svako da radi. Morate da volite komunicirati, da volite ljude, da im pomažete, da riješite problem, da budete snalažljivi, odgovorni i dostupni 24 sata. I morate voljeti da putujete“ – zaključuje ova uspješna Konjičanka.