Ljetna turistička sezona, na osnovu posjeta i boravaka domaćih i stranih turista, je daleko bolja nego prošle godine
Dolovac za Turistički.ba: Sezona je odlična, u Travniku smo ove godine imali turiste iz više od 30 zemalja svijeta
Autor: N. Čusto
Samer Dolovac prvi je direktor novoformirane Turističke zajednice općine Travnik. Istaknuti je turistički radnik, koji je cijeli svoj profesionalni vijek posvetio turizmu, razvoju turizma u rodnom Travniku i planini Vlašić, a jedan je od istaknutijih turističkih radnika generalno u BiH. Vlasnik je i dugogodišnji prvi čovjek Turističke agencije “Santours” i dugo je bio koordinator javnog i privatnog sektora za Vlašić kao turističku destinaciju.
U intevjuu za Turistički.ba Dolovac govori o protekloj ljetnoj turističkoj sezoni, turističkim kapacitetima i turizmu kao jednoj od privrenih grana za koju gotovo svi tvrde da može biti motor razvoja Bosne i Hercegovine.
Ljetna turistička sezona je završena, kako ocjenjujete ovogodišnje poslovanje turističke privrede u Travniku, pa i Bosne i Hercegovine?
„Prema informacijama s kojima raspolažem u općini Travnik i u konačnici BiH ljetna turistička sezona, na osnovu posjeta i boravaka domaćih i stranih turista, je daleko bolja nego prošle godine. Poslovanje turističke privrede će se sumirati na kraju godine, tako da će veoma bitna biti i postsezona kao i predsezona koja je uvod u novogodišnje praznike i zimsku turističku sezonu 2023./2024. (posebno na Vlašiću) što se tiče turističke privrede u općini Travnik.“
Prema dosadašnjim rezultatima, jesu li oboreni rekordi posjećenosti?
Cijenim da jesu u odnosu na isti period u 2019. godine kao referentno najuspješnije turističke godine u BiH.
Da li se mijenjaju turistički standardi, šta je ono što je ove godine najviše zanimalo goste u Travniku i SBK, šta je ono što ih najviše privlači, a šta je ono što bi u budućnosti moglo biti „magnet“ za turiste?
„Ako pod turističkim standardima govorimo o novim turističkim lokalitetima unutar granica općine Travnik, imamo novitete tj. osim Travnika – gradske jezgre i Babanovca na Vlašiću, zadnjih godina trend u posjetama i dolascima je vidljiv i na drugim područjima općine Travnik. Npr. Galica, Devećani, Gostlj i gornji tok rijeke Ugar postaju lokacije sve intezivnije u dolascima , ali i boravcima. Napisano se odnosi na planinu Vlašić. Također i prigradska naselja su predmet sve intezinijih posjeta i boravaka.
Ovdje bi izdvojio područja na potezu od Turbeta ka Komaru, zatim nizvodna travnička naselja: Dolac na Lašvi, Slimena i Bila, kao i Biljanski kraj i selo Guča Gora koje je proglašeno jedno od naljepših sela u BiH.“
Imate li informacije, odakle nam najviše gosti dolaze?
„Prema informacija iz našeg Turističko informativnog centra u Travniku u ljetnoj sezoni, turisti iz 33 države svijeta su tražili određenu podršku, što ne govori da su svi posjetioci i turisti posjećivali naš TIC i zapravo taj broj različitih država je sigurno i veći. Navedeni podatak nam govori koliko nam je heterogeno turističko tržište što je po meni odlično za turizam BiH.“
Koje su to zemlje ili regije koje bi nam mogle biti potencijal i kojima bi, uz našu dobru promociju, BiH u budućnosti mogla biti zanimljiva turistička destinacija?
„Nama turističkim djelatnicima u BiH bi trebala sva tržišta biti zanimljiva jer baš ta heterogenost govori o snazi turizma određenog područja tj. države kao što je BiH.“
Kako vidite budućnost turizma u BiH, može li turizam u perspektivi biti glavna privredna i razvojna grana?
„To je već sadašnjost, a u budućnosti to može samo još biti daleko bolje. Ne bi govorio kao pojam “glavna privredna grana” jer turizam je daleko više od samo ekonomije i mislim da bi trebali više govoriti da “živimo turizam” i “bojiti turizmom” sa ostalom privredom. Naravno, trebamo imati više “stubova bh. ekonomije”, mada je turizam svakako već sada u vrhu.“
Imate li savjete za turističku zajednicu, turističke radnike i donosioce odluka u oblasti turizma, na osnovu dosadašnjih iskustava, šta je ono čemu se kompletna branša mora više posvetiti?
„Ono što bi poručio je dugoročnije i integralno planiranje turizma i balans između javnog i privatnog sektora kao i da radimo na kvalitetnijoj intersektorskoj saradnji. Zatim, ekonomski aspekt staviti u ravan sa ostalim aspektima posebno kada govorimo o zaštiti prirode i kulturno-historijskog nasljeđa i stalno praćenje trendova i edukacija.
U suštini budimo ono što jesmo i da ne kopiramo druge u svim segmentima koji se odnose na turizam jer po meni mnogi turizam vide samo kao profit i novac, a to savremeni turista osjeti itekako. Nisu turisti samo “tržište” i “novac” nego su oni prevashodno ljudi kao i mi. Razvijajmo turizam u BiH više organski nego kao hibrid turistička (ekonomska) destinacija.“
Kako se pripremate za predstojeću zimsku turističku sezonu na Vlašiću?
„Pripreme idu svojim tokom. Interesovanje je već prisutno i rezervacije. Ali idemo jedno po jedno, jesen pa će nam i zimska sezona doći s uspjehom.“
Vaša poruka čitaocima Turistički.ba, prvog informativnog portala iz oblasti turizma u BiH.
„Web-portalu Turistički.ba želim uspješan rad u cilju afirmisanja turizma u BiH. Kao zajednici trebao nam je ovakav medij. Obaveza i odgovornost svih nas ( i čitaoca i turističkih djelatnika) je da čuvamo i promovišemo naše vrijednosti, još bolje se organizujemo i to je to za bh. turizam.“
Novosti
Error: No posts available for this Facebook ID
Povezano
Predstavljena Strategija razvoja turizma u Sarajevu do 2030.
29 Oktobra, 2024
Kanton Sarajevo nastavlja obarati turističke rekorde
7 Oktobra, 2024